STUDENEC MILOSTI / THE SPRING OF GRACE
STUDENEC MILOSTI (2015 - 2016)Vitraj, Kapela stvarjenja in odrešenja v Domu Janeza Krstnika, Ljubljana - Trnovo Taljeno steklo (fuzija) s poslikavo, premer 246 cm Izvedba v steklu: Stojan Višnar |
THE SPRING OF GRACE (2015 - 2016)Composition in glass, The Chapel of Creation and Salvation in the Janez Krstnik (John the Baptist ) nursing home, Ljubljana - Trnovo Fused glass and painting, 246 cm in diameter Glasswork by Stojan Višnar |
Arhitekturno oblikovanje prezbiterija / Architectural design of the Presbytery : Tomaž Mlinarič, univ. dipl. inž. arh.
zgoraj / above: AGNUS DEI (2019)
Vrata tabernaklja, taljeno steklo s poslikavo, 52 x 50 cm
Tabernacle door, fused glass and painting
spodaj / below: STUDENEC RANE* / THE SPRING OF THE WOUND (2019)
ambon, taljeno steklo s poslikavo, 52 x 50 cm
Ambon, fused glass and painting
Izvedba v steklu / Glasswork: Stojan Višnar
* Studenec rane je naslov pesniške zbirke makedonskega pesnika Eftima Kletnikova
Vrata tabernaklja, taljeno steklo s poslikavo, 52 x 50 cm
Tabernacle door, fused glass and painting
spodaj / below: STUDENEC RANE* / THE SPRING OF THE WOUND (2019)
ambon, taljeno steklo s poslikavo, 52 x 50 cm
Ambon, fused glass and painting
Izvedba v steklu / Glasswork: Stojan Višnar
* Studenec rane je naslov pesniške zbirke makedonskega pesnika Eftima Kletnikova
"Bil je človek, ki ga je poslal Bog; ime mu je bilo Janez. Prišel je zavoljo pričevanja, da bi pričeval o luči, (...) Ni bil on luč, ampak pričeval naj bi o luči (Jn 1,6-8)." Tako kot je Janez Krstnik pričeval o luči, o luči pričuje in jo ponazarja tudi veliki okrogli vitraj nad oltarjem, katerega premer meri 246 cm ( število 246 sovpada z datumom praznika Sv. Janeza Krstnika, ki goduje 24. junija). Slika je narejena v tehniki taljenega stekla (fuzija – fused glass) s poslikavo. Stekla pri tej tehniki niso spojena mehansko, kot pri klasičnem vitraju s svinčenimi vezmi, ali mozaiku, pri katerem se ploščice oz. kamenčki vtiskujejo v omet, ampak s spajanjem-stapljanjem stekel različnih barv v steklarski peči na visokih temperaturah. Ker je vsaka od šestih plošč. ki skupaj sestavljajo okroglo kompozicijo, narejena iz petih slojev barvnega stekla, mi je bila dana tudi možnost mešanja osnovnih barv na način prekrivanja več barvnih slojev. Ko je bilo staljenih vseh šest plošč, je prišla na vrsto poslikava s črtno risbo, s katero sem dopolnil osnovno barvno kompozicijo in ji s simbolnimi motivi dodal poetične simbolne pomene in poudarke. Poslikane plošče se nato žge, da se valovite poteze, naslikane s čopičem in kovinskimi oksidi, sprimejo s podlago in tako pridobijo obstojnost.
Celotna kompozicija je bila nato pritrjena na deset nosilnih konzol, v odmiku 20 cm od glavne stene prezbiterija, tik pod oknom svetlobnega jaška. Pri tem vitraju (za razliko od mozaika ali klasične slike) svetloba ne pada le na površino slike in se od nje odbija, ampak jo dobesedno obliva s prednje in zadnje strani ter hkrati sije skoznjo. To je še posebej vidno ponoči, ko svetloba žarometov dobesedno prežari stekleno materijo in iz nje izvabi njej lastno čarobnost ...
Celotna kompozicija je bila nato pritrjena na deset nosilnih konzol, v odmiku 20 cm od glavne stene prezbiterija, tik pod oknom svetlobnega jaška. Pri tem vitraju (za razliko od mozaika ali klasične slike) svetloba ne pada le na površino slike in se od nje odbija, ampak jo dobesedno obliva s prednje in zadnje strani ter hkrati sije skoznjo. To je še posebej vidno ponoči, ko svetloba žarometov dobesedno prežari stekleno materijo in iz nje izvabi njej lastno čarobnost ...