Slika RAJSKA LESTEV / PARADIESLEITER, ki je bila pred letom dni nameščena v kapelo Klinike St. Pirminsberg v Švici (kanton St. Gallen), je zdaj predstavljena v ilustrirani prilogi švicarske revije za kulturo, zgodovino, turizem in gospodarstvo Terra Plana. Izčrpno analizo slike in njenega pomena za Kliniko je napisal Reinhold Meier, Psychiatrie-Seelsorger.
0 Comments
Venko Cvetkov in Matej Metlikovič RAZLIČNA IN POVEZANA Odprtje skupne razstave v galeriji Mala stanica, Narodna galerija, Skopje, Severna Makedonija Национална Галерија - National Gallery - Galeria Nacionale 18. 09 - 30. 09. 2019 Razstavo je odprla kuratorka skopske Narodne galerije Maja Krstevska Uvodni nagovor ob razstavi je imel Prof. Dr. Milan Jazbec, veleposlanik Republike Slovenije v Republiki Severni Makedoniji. Кадри од отворањето на изложбата „Различни и поврзани“ на Венко Цветков и Матеј Мeтликович. Fotografije: Denis Jagdzi POMLAD ŽIVLJENJA - VRT LJUBEZNI / SPRING OF LIFE - GARDEN OF LOVE akril na platnu / acrylic on canvas, 180 x 240 cm 2018-2019 The garden of Love is green without limit and yields many fruits other than sorrow and joy. Love is beyond either condition: without spring, without autumn, it is always fresh.” Rumi This outward spring and garden are a reflection of the inward garden." Rumi "However far we travel Wherever we may roam The center of the circle Will always be our home,..." John Lennon - album Double Fantasy, 1980 Slika je bila ustvarjena po naročilu za dom mlade družine v Ljubljani.
Nastajala je od začetka oktobra 2018 do 30. marca 2019. 17. aprila je bila dvignjena do stanovanja in obešena na steno dnevne sobe. Okvirjenje in montaža: Studio Černe Skupinska razstava sodobnih slikarjev sakralne umetnosti ob 25-letnici Galerije Staneta Kregarja Z razstavo se Staneta Kregarja spominjamo: Jože Bartolj, Lojze Čemažar, Marta Jakopič Kunaver, Andrej Jemec, Mira Ličen Krmpotić, Matej Metlikovič, Valentin Oman, Tomaž Izidor Perko, p. Marko Ivan Rupnik in Jošt Snoj. Moj prispevek k razstavi Hommage Stanetu Kregarju Katalog ob razstavi; kustos: dr. Andrej Doblehar, urednica: Bernarda Podlipnik Fotografije razstavljenih del ostalih avtorjev Matej Metlikovič RAJSKA LESTEV / PARADIESLEITER / LADDER OF PARADISE 2017 - 2018 Akril na vezanih ploščah. Kapela Klinike St. Pirminsberg, Švica Acryl auf Holzplatten. Kapelle der Psychiatrischen Klinik St. Pirminsberg, Schweiz Acrylic on wooden panels. Chapel at the St. Pirminsberg Clinic, Switzerland 260 x 100 cm Slika RAJSKA LESTEV je osrednje likovno delo, ki krasi ekumensko kapelo Psihiatrične Klinike St. Pirminsberg. Osredotoča zaznavanje in odpira občutje duhovnosti, - v mogočnem prostoru starodavnega samostana, pod očarljivim križno obokanim stropom, vzpenjajočim se nad masivnimi stenami kapele, ki dajejo občutek varnosti in zatočišča, visoko nad sotesko z zdravilno vodo reke Tamina, med strmimi Alpskimi gorami višavja St. Gallen, na zgodovinski poti Porta Romana. Navpična kompozicija izhaja iz navdiha tega alpskega, kulturnega in zgodovinskega okolja: govori o Visoki pesmi ljubezni, veselja, hrepenenja in bolečine, navdušenja in zrelosti. Tako kot verz sledi verzu v pesmi, je slika sestavljena iz vrste horizontalnih podob, kot mavrični vodnik med zemljo in nebom. Posamezne slike prikazujejo stopnje ljubezni, katere sila vre iz globin, plameni v zubljih ognja in valovi s tokom žive vode, nato pa v utripu srca, kot ptica, poleti proti nebu in zlatemu soncu, viru duhovne, božanske svetlobe. Kompozicija, naslikana na lesenih ploščah, nagovarja s sodobno likovno govorico in hkrati prebuja spomin na staro tradicijo sakralnega slikarstva. K celovitemu vtisu prispevajo tudi arhetipski biblijski motivi, upodobljeni s črtno risbo: od božjega duha-ptice, ki ob začetku sveta veje nad prvobitnimi vodami, preko stvarjenja rastlin in živali, do srečanja prvega človeškega para v rajskem vrtu in angela, ki se spušča po mistični lestvi … Matej Metlikovič, umetnik in Reinhold Meier, pastoralni psiholog ![]() Das Gemälde PARADIESLEITER schmückt die ökumenische Kapelle der Psychiatrischen Klinik St. Pirminsberg. Es konzentriert die Wahrnehmung und öffnet die Sinne für die Spiritualität, - an diesem Kraftort im alten Kloster mit ihrer erhebenden Kreuzkuppel und ihren bergenden Wänden, hoch über der Schlucht des Heilwassers der Tamina, inmitten der steilen Alpen des St. Galler Oberlandes an der historischen Porta Romana. Die vertikale Komposition wurde von dieser alpinen, kulturellen und historischen Umgebung inspiriert: Sie erzählt vom Hohen Lied der Liebe, von Freude, Sehnsucht und Schmerz, von Enthusiasmus und Reife. So wie im Gedicht Vers auf Vers folgt, besteht das Werk aus einer Reihe horizontaler Bilder, eine Regenbogenleiter zwischen Himmel und Erde. Die einzelnen Bilder zeigen Schritte der Liebe, deren Kraft aus der Tiefe sprudelt, in den Flammen des Feuers brennt und im lebendigen Wasser fliesst, um dann im Schlag des Herzens, wie ein Vogel am Himmel dem goldenen Sonnenkreis entgegenzufliegen, der Quelle des spirituellen, göttlichen Lichts. Die auf Holzplatten gemalte Komposition erzählt in zeitgenössischer Kunstsprache und zeigt zugleich Bezüge an die alte Tradition der sakralen Kirchenmalerei. Die archetypischen biblischen Motive, symbolisiert in den prägenden grafischen Linien, tragen dazu bei: Vom Geist Gottes, der zu Beginn aller Schöpfung über den Urwassern schwebt, zur Begegnung im Garten des Paradieses, bis zum Engel, der die mystische Leiter hinabsteigt, zu jedem, der ihm begegnet. Matej Metlikovič, Künstler und Reinhold Meier, Psychiatrieseelsorger
www.psych.ch/informationen/seelsorge/ Odprtje razstave v domu Sodalitas v Tinjah na avstrijskem Koroškem (Tainach, Austria) 23. januar 2018 "Matej Metlikovič ni narativen pripovedovalec zgodb, ampak sporočilo upodobi s simboli. Te lahko beremo večplastno, saj so hkrati sakralni, dotikajo pa se tudi življenja posameznika - srce je hkrati simbol božje ljubezni in človeškega hrepenenja, par iz Visoke pesmi je lahko simbol duhovne povezanosti Kristusa in Cerkve, a hkrati elementarni človeški stik, ptica je podoba sv. Duha, a hkrati človekove ljubezni in osvobojenosti. Njegova dela namreč lahko gledamo in razbiramo na različne načine, saj enake ikonografske motive, torej vsebino likovnih del, srečujemo tako na slikarjevih monumentalnih slikarskih delih, kot na majhnih intimnih realizacijah. Ti motivi zato niso nujno strogo religijski in prinašajo širše duhovno sporočilo, so hkrati tradicionalni in sodobni." Dr. Andrej Doblehar
iz uvodnega nagovora ob odprtju razstave Matej Metlikovič ILLUMINATIONS - Kleine große Wunder Malereien – Zeichnungen – Glasarbeiten 16.07. – 11.09.2017 in Stift Urach Nekaj utrinkov z odprtja razstave /
Impressions from the Opening of the exhibition Fotographies: Kathrin Spiegelberg, Spika design ILLUMINATIONS - Kleine große Wunder Matej Metlikovič Malereien - Zeichnungen - Glasarbeiten Stift Urach, Bad Urach 16. Juli bis 11. September 2017 Eröffnung: So, 16. Juli, 14 Uhr Uvodni nagovor ob razstavi bo imela moja dolgoletna prijateljica Kriemhild Linda Retter iz Stuttgarta. Njeno razmišljanje o mojih delih Ob zaključku skupinske razstave TRNOVU smo pripravili v Finžgarjevi galeriji, Ljubljana-Trnovo, v sredo, 9. septembra, ob 19.30, likovno-glasbeni kulturni večer. Večer je bil posvečen spoznavanju umetnosti barvnega stekla oz. vitraja. Uvodni nagovor: Monika Ivančič Fajfar, sokuratorica aktualne skupinske razstave. Matej Metlikovič, predsednik umetniškega odbora Društva Finžgarjeva galerija in sokurator aktualne razstave, na kateri tudi razstavljam serijo malih del iz cikla Prgišče svetlobe (poslikano taljeno barvno steklo), sem predstavil svoje ustvarjanje na tem likovnem področju in s projekcijo fotografij prikazal nekaj realiziranih monumentalnih projektov. Zahvaljujem se svojim prijateljem glasbenikom, ki so z izbranimi glasbenimi točkami popestrili dogodek. Čelistka Ema Grčman in pevka Silvana Nuhijeva sta doslej že večkrat uspešno nastopili na odprtjih mojih razstav. Aleksander Mežek, prijatelj iz mojih mladih let, pa je ta večer nastopil prvič na mojem dogodku. Ema je izvedla dva stavka iz Bachove suite za čelo solo, s čimer smo se želeli spomniti letošnje 330. obletnice rojstva tega glasbenega velikana. Spremljala pa je tudi Silvano pri izvajanju Aleluje Leonarda Cohena, v slovenskem prevodu. Pesem ni bila izbrana slučajno: pogosto me je spremljala ob ustvarjanju v ateljeju, izšla pa je pred tridesetimi leti - prav v letu, ko je začela delovati Finžgarjevi galerija, v kateri sem bil takrat prvi razstavljalec! Aleksander je nastopil na začetku in na koncu večera, vmes pa je s kitaro "pomagal" še dekletoma pri izvedbi Cohenove pesmi. Zapel in zaigral nam je dve svoji uglasbitvi Prešernovih pesmi: Trnovo, kraj nesrečnega imena in Kam. Nekaj utrinkov z likovno-glasbenega večera.
Fotografija: Martin Kunaver Ob skupinski razstavi TRNOVU smo v Finžgarjevi galeriji, Kolezijska 1, Ljubljana-Trnovo, v sredo, 10. junija ob 19.30, pripravili kulturni večer, posvečen spominom na Tarasa Kermaunerja. Matej Metlikovič, akademski slikar, sokurator aktualne skupinske razstave in predsednik umetniškega odbora Društva Finžgarjeva galerija, sem se z velikim veseljem po dolgih letih ponovno srečal in pogovarjal s prijateljico iz najinih študentskih let, pisateljico, pesnico in pedagoginjo Aksinjo Kermauner. Tema pogovora so bili najini spomini na Aksinjinega očeta Tarasa Kermaunerja, filozofa, literarnega zgodovinarja in kritika. Pogovor je potekal na predvečer sedme obletnice Kermaunerjeve smrti. Pred tridesetimi leti, 26. junija 1985, je Taras Kermauner v Finžgarjevi galeriji z uvodnim razmišljanjem odprl razstavo mojih slikarskih del, to pa je bila tudi prva razstava v tej galeriji, ki je v naslednjih tridesetih letih gostila še mnoge avtorje ... V Finžgarjevi galeriji sva se v božičnih dneh leta 1990 s Kermaunerjem dogovorila tudi za likovno opremo njegove knjige Ogenj ki prečiščuje. Hvala, Aksinja, za čudovit večer! Pa tudi tebi, Ajda Kermauner Kavčič, za tvoje sestrsko sodelovanje. Tudi občinstvo je bilo čudovito. Taras nas je bil gotovo vesel. Hvala tudi tebi, Majda Kne (prijateljica še iz gimnazijskih let), za fotografsko dokumentiranje našega dogodka! |
|